Minu arutlus teemal, mille püstitus asub siin

Ootasin testide moodulit väga ootust täis, sest lootsin, et nüüd lõppevad mu otsingud ja leiangi ideaalse testide koostamisvahendi, mis sobib meie organisatsiooni vajadustega. Meie organisatsioon viib oma õppijatega läbi interaktiivseid teste, et mõõta osalejate teadmisi enne koolitus ja pärast koolitust. Testimine on oluline osa koolituse metoodikast ja ka tagasisidest. Senini kasutame test-keskkonda, mis on 7 aastat tagasi loodud just meie organisatsiooni vajadusi silmas pidades. Nüüdseks on keskkond aegunud, kõige suurem probleem on küsimuste ja küsimustike loomise ja administreerimisega. Kasutajakogemus on senini olnud suhteliselt positiivne, kuid ajale on jalgu jäänud justnimelt administreerimise poolt. Olen juba üsna pikka aega otsinud head keskkonda, et välja vahetada olemasolev.
Minu iseseisvad otsingud on olnud üsna intensiivsed ja põhjalikud. Olen leidnud väga häid keskkondi, väga erinevate võimalustega testide koostamiseks. Jagaksin testid järgnevate näitajate põhjal: veebipõhiselt hallatavad, installeeritavad ja arvutipõhiselt hallatavad, tasulised ja tasuta.
Kuna testimine on oluline osa koolituse ja õppimise toetamisel, siis testide koostamise vahend peab olema samuti seda toetav. Õnneks ei ole mulle silma jäänud väga halba testi koostamise vahendit, enamus leitud vahenditest sisaldas vastavalt testikoostamise standardile küsimuste ja küsimustike tüüpe. Paljud testide koostamise vahendid, mis minu silma jäid, on kahjuks tasulised ja tasumäär on väga varieeruv. Kuna peaaegu kõikidel on prooviversioon, siis on võimalik neid piiratult küll proovida. Minu silma jäid järgnevad:

TestGenerator – http://www.testshop.com/
ExamSoftware – http://www.exam-software.com
Articulate Quizmaker – http://www.articulate.com/products/quizmaker.php
Meie organisatsiooni vajadus on lisaks tavapärastele küsimustetüüpidele ka pildi-küsimus – Point and klick. Kuna tegemist on juba keerulisema lahendusega, siis pildi-küsimusega testiloomise vahendeid on üsna piiratult. Lisaks on meil vajadus, et testi atribuutika oleks emakeelne ja tõlkimisvõimalusega, mis jällegi kitsendab valikut.
Väga huviga lugesin Testimine e-õppes õppematerjali, sest olen ise samuti pidanud oluliseks, et testi koostamise juures on lisaks küsimuste tüübile ja küsimuste arvule oluline ka testi planeerimine. Ka oma töös ja teste koostades määratlen alati esmalt testimise eesmärgi (selle seotuse ka õpieesmärkidega) ning sellest lähtuvalt koostan küsimustiku.

Ise proovisin antud ülesande raamest TATS ja PETS keskkondi. Ja kuigi mu ootused olid hirmus suured lootuses, et mu otsingud on lõppenud, siis tõdesin, et nii see päris ei ole. Esmapilgul on tegemist väga lihtsa ja mugava testide koostamisvahendiga. Juhend, mida kasutasin, oli väga põhjalik ning abistas mind nii mõnestki ummikseisust, kuid mingil kummalisel põhjusel ei toiminud osalejate lisamine nii lihtsalt nagu oleks oodanud. Lisasin osalejaid oma teiste e-maili aadressidega, kuid kahjuks kinnitusmeili nendele aadressidele ei saabunudki.

Ka ei leidnud ma võimalust, kuidas eksamit saata kasutades linki. Kas selline võimalus on PETS keskkonnas muidu olemas?

Pilt PETE keskkonnast

Teiseks kasutasin veebipõhist testide koostamisvahendit EasyTestMaker. Tegemist on väga lihtsa ja täisversiooni puhul ka hästi kasutatava testide loomise keskkonnaga. Prooviversioon võimaldab vaid testi koostamise ja väljaprindi. Täisversioonis on juba testi koostamine oluliselt innovaatilisem, keskkond näeb välja väga professionaalne, küsimuste tüübid vastavad testide standardile ja neid on piisavalt (puudub küll pildiküsimus – Point and klick). Kahjuks ei võimalda prooviversioon publitseerida küsimustikku internetis, mistõttu ei saanud ka proovida selle läbitegemist. Keskkonnas puudub ka osalejate statistika jälgimine ja see on ühe testkeskkonna juures väga suureks puuduseks. Prooviversiooni kasutades ei saanud ma ka aru, kas täisversioonis on see võimalus või mitte. Või tuleb ka selle vahendi puhul kõne alla statistika saamine läbi LMS?

Kokkuvõtvalt, minu otsingud jätkuvad. Kui lugejal on häid ettepanekuid ja kommentaare, siis olen väga tänulik.

Üks vastus »

  1. Hans Põldoja ütles:

    Kui te oma asutuses uut testimiskeskkonda otsite, siis soovitan kindlasti mõelda sellele, kuidas olemasolevad testiküsimused uude keskkonda üle kanda. Ma oletan, et on võimalik kirjutada programm, mis olemasolevad küsimused andmebaasist IMS QTI standardile vastavale kujule konverteerib (juhul kui need juba pole sellisel kujul). Sel kujul küsimusi oskab esitada peale PETS veel terve rida standardeid järgivaid keskkondi. QTI toega tarkvara arendamisega tegeleb QTI Tools projekt. Nende autorvahend on constructr ja testide soorituskeskkond QTIEngine.

    Kui PETS keskkonnast uue kasutaja loomise e-mail ei saabunud, siis tuleks kontrollida ka rämpsposti kausta. GMail millegipärast paneb PETS poolt saadetud kirjad rämpsposti kausta.

    Eksamile linki saata PETS’is minuteada ei saa. Kui eksamil ei ole linki ning kasutaja peab sooritamiseks sisse logima, siis saab tagada, et kasutaja käivitab eksami täpselt lubatud arv kordi.

  2. […] tutvustas oma postituses Master-Test ja Quia Web võimalusi. Anneli avastas TestMoz keskkonna. Veronika mainis oma postituses mitut tasulist […]

  3. Anneli Rumm ütles:

    Konventeerimisel võib abi olla Onyx Konverter`ist – http://www.bps-system.de/cms/index.php?id=62&L=1

Lisa kommentaar